Løpeteknikk-kurs for Telesport på Fana Stadion

Postet av Telesport Bergen B.I.L den 17. Mar 2021

Mandag 22. mars kl 17 og mandag 19. april kl 17 blir det arrangert kurs i løpeteknikk for Telesport-medlemmar. Normal pris for eit slikt kurs er k 600,-, men deltaking på desse kursa er gratis for våre aktive medlemmar. Pr 17.3. er det 9 påmeldte pr kurs. Det betyr at det fortsatt er ein ledig plass pr kurs, og i tillegg kan det vere mulegheiter for ein plass ved forfall. Er du interessert så ta kontakt med Telesport. Fra no er det først til mølla!

Litt meir info om kurset fra arrangør Vestland Bedriftsidrettskrets og ved instruktør og daglig leder Brit-Helen Simmenes:

Vi vil være ute under hele kurset så kle deg etter været. Vi vil stort sett være i bevegelse, men en del av de tekniske øvelsene gjør at det også blir perioder da vi er litt i ro.

Vi starter kurset med å gjennomgå hovedelementene i løpeteknikk. Deretter tar vi en kort oppvarming før vi gjør noen tekniske øvelser sammen. Vi vil, etter dette, løpe noen drag der vi fokuserer på de ulike elementene der alle vil få individuelle tilbakemeldinger.

Til slutt vil vi gå gjennom noen styrkeøvelser spesielt for løping.

Det vil bli mulighet til å stille spørsmål underveis og gi meg gjerne beskjed om dere har noen skader eller begrensinger ved starten av kurset.

Vi forholder oss til gode smittevernsregler under hele kurset:

• Bli hjemme om du er syk
  • Hold god avstand til de andre under kurset
  • Gi beskjed i etterkant av kurset dersom du skulle teste positivt for covid-19