Telenor Games - Padel Tennis

Postet av Telesport Bergen B.I.L den 12. Jan 2022

Telenor Games: Ny konkurranse

Godt nyttår! 😊

Tirsdag den 08. Februar er det klart for årets første konkurranse i denne sesongens Telenor Games.

Denne gangen skal vi spille Padel Tennis. Øvelsen er ny i Telenor Games sammenheng.

Padel, eller Padel Tennis som noen kaller det, er en av de raskest voksende idrettene i verden. Padel er en racketsport som kombinerer elementer fra tennis og squash, så om du har spilt en av dem før vil du raskt kjenne deg igjen. Banen er utformet med vegger som i squash, men med nett som i tennis.

Padel spilles vanligvis i double-format (to spillere på hvert lag), og lagene spiller på hver sin side av nettet. Veggene brukes flittig i spillet, noe som kan bety at ballen spretter i uventede retninger. Racketene er tykkere enn i tennis og Squash, men mindre i størrelse, og uten strenger. Dette gir spilleren mer kontroll over racketen.

Gjennomføring av Telenor Games Padel Tennis:

Vi har booket fem baner på Interpadel Sandsli fra kl. 17-20. Interpadel holder til på Sandslihaugen 10, 5254 Sandsli. https://interpadel.no/

Vi starter kl. 17 med en innføring i spillet fra en av senterets instruktører, før vi setter i gang med kamper. Alle lagene spiller mot hverandre en gang, der to fra hvert lag spiller pr kamp. Det rulleres på laget internt så kan alle seks fra laget stille, og man får en fin heiagjeng til kampene 😊

Regler og poengsystem:

Vi spiller kamper a 12 min, så teller vi opp poeng når 12 min er gått.

Det taes utgangspunkt i et Americano poengsystem, som egentlig er et poengsystem der man bestemmer et antall poeng man skal spille om. Men her vrir vi litt på det og heller teller kontinuerlig poeng i 12 minutt med et poeng pr ball, slik at vi slipper at kamper ikke blir avgjort.

Lagledere vil få ansvar for å holde tiden og telle poeng pr kamp.

Mer om poengsystemet her: https://www.padelracketer.no/blog/americano---den-perfekte-padelturneringen

Vedlagt er kampoppsett med foreløpige tider. Det er satt av 15min pause fra kl. 18.45-19.00.

Fint om de som har egen racket tar med seg denne.

Dette blir gøy! 😊

Ta gjerne kontakt om det er noe dere lurer på.

Mvh

Øyvind Spilde