Andre konkurranse Telenor Games 2021 - Frisbeegolf

Postet av Telesport Bergen B.I.L den 13. Aug 2021

Vi starter denne høsten med en kjent aktivitet.  Frisbeegolf har vi hatt som konkurranse i 2016 og 2019, begge ganger på banen i Fyllingsdalen; Lynghaugparken.

Gjennomføring av Telenor Games Frisbeegolf:

4 personer på laget kaster med hver sin disk på kurv 1, 3, 5, 6, 7(se kart), og teller antall kast for å få disken i kurven. Laget venter til alle har fått disk i kurv og går samlet til startpunkt for neste kurv.  Det vil ta ca 1 time å gjennomføre Frisbeegolf på alle 5 kurvene.

Det som blir nytt i år:

Lagene avtaler dag, henter disker på Kokstad og gjennomfører aktiviteten på egen hånd. (Diskene ligger på min plass i 3.et, fløy1, ganske rett innenfor døren, om enn litt til høyre.)

I tillegg til selve kastingen, skal det noteres poeng pr person, og diskene skal returneres rengjort med antibac-spray og papir.

Telesport har gått til anskaffelse av 10 disker(4*2 + 2 i reserve).  Det betyr at 2 lag kan spille på samme dag.  Send en mail til  randistang.volden@telenor.no med info om dato, og i etterkant resultatet i form av poeng pr person som deltok på laget.

Sjekk stormkast.no og lynghaugparken.no for kart, regler og informasjon. Det er også filmer om Frisbeegolf på youtube.com.

Frisbeegolf gjennomføres i tidsrommet 16.08.2021 - 05.10.2021.  Tirsdager er banen stengt pga fast turnering.

Her er kartutsnitt som vil gjelde for oss.

De blå nummererte strekene går fra startpunkt og til kurv(gul prikk).  I nedre venstre hjørne er Rema1000-butikken, og i høyre kant er Fyllingsdalen kirke.

Lykke til 😊