Padlekurs

Postet av Telesport Bergen B.I.L den 5. Sep 2020

Hei. Som nevnt i mail den 25/8 vil Telesport arrangere Våttkort kurs i samarbeid med padleklubben Njørd den torsdag 10/9 kl. 17-21 og lørdag 12/9 kl. 12-16. Vi har fortsatt to ledige plasser og interesserte må sende en mail til sverre-andreas.berg@telenor.com innen 7/9 kl 1600 (først til mølla). Oppgi hvilken dag(er) som passer best.

Se informasjon fra Njørd under

Velkommen til NPF Introkurs Hav med Njørd Ro og Kajakklubb

Vi har gleden av å tilby NPF Introkurs Hav ved våre lokaler i Tømmervågen 16.

Torsdag 10 september kl 17 – 21

Lørdag 12 september kl 10 - 14

Fremmøte ved klubbhuset til Njørd i Tømmervågen. Kurset varer i 4 timer og kvalifiserer til Våttkort.

Vi kan ha inntil 7 deltakere på hvert kurs.

Prisen er kr 1.100,- pr deltaker og dekker kursavgift og våttkort.

Hvis det er noen som spesielle behov eller er redd for vannet, er det kjekt om vi får beskjed om dette før vi går på vannet. Dette kan gjøres på telefon i forkant, eller ved fremmøte.

De som har eget utstyr (kajakk/tørrdrakt/våtdrakt/vest/åre) tar dette med. Det er best å øve med eget utstyr.

De som ikke har eget utstyr, får låne dette av klubben. Vi har våtdrakter, padlejakker, sko, vest, kajakk, åre og spruttrekk.

Vi er inne i høsten og det begynner å bli kaldt i vannet. Det kommer til å bli mye bading i forbindelse med velting og kameratredning, så ha med tørt og varmt bytte. Vi anbefaler også å bruke ullundertøy under våtdrakten, syntetisk superundertøy blir for kaldt. Husk tykke ullsokker.

Det kan være smart å ta med seg en vannflaske og noe snacks (banan, mellombar, sjokolade)

Alle som gjennomfører NPF Introkurs får gratis medlemskap i Njørd ut 2020. En får da anledning å låne kajakk, spruttrekk, vest og åre når vi drar ut få fellesturer eller den ordinære tirsdagspadlingen.