Kanonball er vår andre aktivitet i Telenor Games 2019/2020

Postet av Telesport Bergen B.I.L den 25. Feb 2020

Den 9 og 10 mars 2020 vil andre aktivitet i Telenor Games 2019/2020 bli arrangert i allmenningen i Y215 med start kl 1630 begge dager. Det legges opp til at hvert lag skal spille 4 kamper så du må sette av ca 2 timer til denne aktiviteten. I tillegg må hvert lag stille med to dommere som dømmer når ditt lag har pause.

Alle spillere må sette seg inn i vedlagte reglement slik at vi får en så smidig gjennomføring som mulig.

Regler – Kanonball

1. Maks. 3 spillere + konge (Det er lov med innbytte(r) når det er stopp i spillet). Kongen kan ikke byttes ila kampen).
  2. Lagene må oppholde seg innenfor oppmerket bane (med unntak av å hente ballen) så lenge spillet er i gang. Opphold utenfor banen regnes som at man er tatt.
    Man kan hente ballen på motstanders banehalvdel så lenge man ikke trår over midt-streken.
  3. Hodet er fritt. Hvis man treffer hodet til en motstander blir han/hun ikke tatt.
  4. Det brukes en skumball.
  5. Kampene varer til ett av lagene har vunnet (Når kongen er «død) eller maks. 10 minutt. Resultatet er antall spillere (kongen teller som en spiller) som laget har igjen på banen (3-0, 2-0. 1-0, 3-3, 2-2, 1-1)
  6. Når alle spillerne på laget er tatt, kommer kongen over og blir der til han/hun har blitt truffet 3 ganger. Kongen får starte med en ball når han kommer over. Kort stopp i spillet når det skjer.
  7. Dersom noen skyter seg fri og det blir en eller flere spillere på banen går kongen tilbake (til de andre spillerne som er tatt)
  8. Kongen har tre liv (som brukes fortløpende selv om kongen går tilbake).
  9. Når ballen treffer 2 spillere før den spretter i golvet blir begge tatt.
  10. Lov å skyte seg fri.
  11. Blir en spiller truffet, men en medspiller tar ballen før den spretter i golvet er spilleren reddet.
  12. Max 7 sekund kan du holde ballen før du må kaste mot motstander.
  13. Viktig med fair play. Vær ærlig. La dommeren dømme.
     Og husk at underlaget er hardt så det gjør ondt å slenge seg ned :-)

Kampoppsett: